Στη Θεσσαλονίκη ήμουν την προηγούμενη εβδομάδα, για δουλειά, πριν αρχίσει η έκθεση. Στην είσοδο του ξενοδοχείου είχαν φέρει μηχανήματα ανίχνευσης “σιδερικών” όπως στα αεροδρόμια. Θα έμενε ο Πρωθυπουργός και η ακολουθία του, και ήθελαν να ξέρουν τι μπαίνει και τι βγαίνει. Τα μηχανήματα μπήκαν σε λειτουργία την Πέμπτη το απόγευμα.
Ρωτάω, ο αφελής: αν κάποιος ήθελε να κάνει ζημιά στον Πρωθυπουργό ή σε έναν κυβερνητικό, πόσο δύσκολο ήταν να πάει στο ξενοδοχείο μία ή και δύο μέρες νωρίτερα, να περάσει ένα όπλο, να το βάλει στο χρηματοκιβώτιο στο δωμάτιό του και να περνάει σαν κύριος από τα μηχανήματα;
Παρασκευή πρωί, ή πόλη είχε αρχίσει να παθαίνει έμφραγμα. Από το μεσημέρι και μετά φράκαρε. Αστυνόμευση παντού, πορείες των “λαϊκών αγωνιστών”, δεν μπορούσες να κουνηθείς ρούπι. Ό,τι ακριβώς χρειάζεται μια έκθεση! Ό,τι ακριβώς πρέπει να γίνεται για να προσελκύσουμε επισκέπτες!
Παρακολουθώ την εξέλιξη της Έκθεσης, λόγω των περιπτέρων των πελατών μου. Εδώ και πολλά χρόνια ο ιδιωτικός τομέας έχει αποσυρθεί διακριτικά. Η έκθεση είναι ακόμα μια κυβερνητική φιέστα. Τεράστια περίπτερα Υπουργείων, ΔΕΚΟ και κρατικών οργανισμών, πληρωμένα πανάκριβα (από σένα και μένα) στήνουν το ντεκόρ για να πάει κάθε χρόνο ο Πρωθυπουργός να κάνει πολιτικές εξαγγελίες! Και βουρ από πίσω η αντιπολίτευση με κόμματα και κομματίδια για να πουν τα δικά τους έπεα πτερόεντα. Γιατί; Με ποια λογική; Από πού κι ως πού μια εμπορική έκθεση γίνεται show room πολιτικής προβολής;
Η ΔΕΘ είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς το ελληνικό Δημόσιο λειτουργεί σαν καρκίνος στην οικονομία. Όπου ανακατεύεται, εκτοπίζει όλους τους άλλους, διογκώνεται, καταναλώνει πόρους χωρίς λόγο και οδηγεί τον ξενιστή του σε καχεξία και θάνατο. Έχει επισκεφθεί ο Πρωθυπουργός και τα παιδιά του κομματικού σωλήνα που τον συνόδευαν καμιά πραγματική έκθεση κάπου στον κόσμο; Στη Γερμανία, στην Ιταλία, στην Κίνα, ακόμα και στην Τουρκία; Έχουν δει ποτέ πώς οργανώνεται, πώς διαφημίζεται, πώς μετράται η επιτυχία της; Πώς παραγωγοί και αγοραστές έρχονται σε επαφή, πώς δημιουργούνται παράλληλα δρώμενα για να προσελκύσουν ακόμα περισσότερους επισκέπτες και να δώσουν προστιθέμενη αξία στους εκθέτες και τα προϊόντα τους; Και πώς το κράτος κάνει τα πάντα για να ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕΙ αυτές τις συναλλαγές;
Έχουν καμιά σχέση οι εκθέσεις του Μιλάνου, της Φρανκφούρτης, της Κωνσταντινούπολης, με το μίζερο πανηγυράκι της ΔΕΘ; Έχει καμιά σχέση η ΔΕΘ του 2014 με την ΔΕΘ της δεκαετίας του ’60;
Μια πραγματικά πολιτική «εξαγγελία» θα ήταν ο Πρωθυπουργός να αποφάσιζε να ΜΗΝ πάει στη Θεσσαλονίκη. Να μην εκφωνήσει τις εξοργιστικά αδιάφορες εξαγγελίες του για αλλαγές, που όλες προγραμματίζονται σε... βάθος χρόνου! Να σταματήσει ο τσακισμένος φορολογούμενος να πληρώνει μετακινήσεις, διαμονές, τραπεζώματα, φιέστες, κουστωδίες, μέτρα ασφαλείας και πανάκριβα περίπτερα (κιτς συνήθως) προβολής του κυβερνητικού... έργου. Και να αναθέσει με διεθνή διαγωνισμό την διοργάνωση της ΔΕΘ σε ιδιωτικό φορέα. Αμιγώς ιδιωτικό. Όχι βάλτε εσείς τα λεφτά κι εμείς θα έχουμε το management… Από τον επόμενο χρόνο η ΔΕΘ θα απογειωθεί. Και θα μπορεί να κυκλοφορεί κι ο κόσμος στους δρόμους.
Πηγή: marketnews.gr