× Εδώ συζητούμε αρχές, θέσεις και μέτρα γύρω από τα δυο «καυτά» θέματα της Ελλάδας, τα οποία επιλέξαμε ως κεντρικά για το έκτακτο συνέδριό μας:
  • Μεταρρυθμίσεις για οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη
  • Πολιτειακές αλλαγές για πραγματική δημοκρατία και κράτος δικαίου
Η συζήτηση είναι οργανωμένη σε επιμέρους ενότητες που περιγράφονται σε εισηγητικά κείμενα της οργανωτικής επιτροπής συνεδρίου.

Επανακαθορισμός της αρχής της μονιμότητας των στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης

01/01/1970 02:00 #2116 από grarticles

Επανακαθορισμός της αρχής της μονιμότητας των στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης με την επιβεβαίωση της ισχύος της αρχής της μονιμότητας μόνο για τα στελέχη της Δημόσιας Διοίκησης που έχουν δυνατότητα ανάληψης διοικητικών ευθυνών.

Η μονιμότητα οφείλει να καλύψει πλήρως και απόλυτα τους υπαλλήλους ευθύνης από τυχόν πολιτικές ή άλλες πιέσεις που θα τους οδηγούσαν σε παράνομες ή ασύμφορες για το Δημόσιο αποφάσεις. Η μονιμότητα καλύπει τους υπαλλήλους του στενού Δημόσιου τομέα και μόνο οι οποίοι έχουν διοικητικές ευθύνες ή δύναται να αναλάβουν τέτοιες, με βάση τον βαθμό τους και την κατηγορία τους.

Η προστασία από τις πιέσεις της κατηγορίας αυτής θα ενισχυθεί επίσης με την δημιουργία ανεξάρτητων από την πολιτική ηγεσία διαδικασιών αξιολόγησης, μετακίνησης και ανάθεσης ευθυνών, οι οποίες προαναφέρθηκαν.

Σε καμμία περίπτωση δεν καλύπτεται από την μονιμότητα βοηθητικό και υποστηρικτικό προσωπικό και οιοσδήποτε άλλος παραγωγός έργου ή υπηρεσιών στο δημόσιο.

Για κάθε άλλη κατηγορία δημοσίων υπαλλήλων και συνεργατών του δημοσίου ισχύει το καθεστώς συμβάσεων ορισμένου και αορίστου χρόνου που ισχύει και στον ιδιωτικό τομέα.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

28/03/2013 08:23 #2117 από serafim
Πολύ σωστή πρόταση. Πρέπει όμως να εμπλουτιστεί με τις διαδικασίες υπό τις οποίες οι μη μόνιμοι θα μπορούν να απολύονται και να προσλαμβάνονται.

Σεραφείμ Αθ. Κοτρώτσος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

08/04/2013 13:16 #2542 από EKONSTAS
Η μονιμότητα είχε και στόχο να προστατεύσει του δημόσιους υπαλλήλους από τυχόν αυθαιρεσία του κυβερνώντος κόμματος, αλλιώς τι τους εμποδίζει να απολύσουν 10,000 από "τους άλλους" για να προσλάβουν 10,000 ημέτερους. Πριν συζητήσουμε του όρους άρσης της μονιμότητας θα πρέπει να διασφαλίζουτμε την προστασία τους από κομματικές αυθαιρεσίες.

Ηλίας Κώνστας
ΠΟ Νότιας Αθήνας
Μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου

Email:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

08/04/2013 13:39 - 08/04/2013 14:42 #2543 από ggiannoulisg
Πολύ σωστό Ηλία. Η συζήτηση αυτή προχωρά παράλληλα. Αλλά δεν συζητούμε την κατάργηση της μονιμότητας για τις θέσεις ευθύνης στην κεντρική Διοίκηση και για τους Δημόσιους υπαλλήλους καριέρας. Αντίθετα την θεωρούμε απαραίτητη για την προστασία της αναξαρτησίας τους. Μονιμότητα σημαίνει ότι δεν μπρορεί να απολυθεί ο υπάλληλος καρριέρας χωρίς σοβαρό λόγο (δεν κάνει σωστά την εργασία του, διαπράττεισ υνεχή λάθη, δεν εργάζεται, δεν είναι συνεπής σε υποχρεώσεις και φυσικά ακόμη σοβαρότερους, παρανομίες , αμέλεια καθήκοντος κλπ). Ολοι αυτοί οι λόγοι οδηγούν σε απόλυση οποιονδήποτε ακόμη και τον μόνιμο, τον δικαστή, τον αστυνομικό, τον υπάλληλο του Υπουργείου οικονομικών, κλπ κλπ. .

Από την άλλη πλευρά η μονιμότητα δεν μπορεί να καλύπτει όσους δεν είναι υπάλληλοι καριέρας. Οπως δεν καλύπτει κανέναν στον ιδιωτικό τομέα. Υπαλλήλους που δεν έχουν ευθύνες που σχετίζονται με την την Κεντρική Διοίκηση και προσλαμβάνονται με σχέση αορίστου ή ορισμένου χρόνου σε χιλιάδες υπηρεσίες και φορείς, ΝΠΙΔ, ΑΕ, ΔΕΚΟ, Νοσοκομεία κλπ κλπ που απλώς ανήκουν στο κράτος είτε στο σύνολο είτα κατά πλειοψηφία. Αυτό ουσιαστικά δημιουργεί περισσότερο κομματισμό καθώς όλοι επιζητούν τις "μόνιμες" θέσεις και δημιουργούνται έτσι μόνιμες σχέσεις πελατείας. Στην σημερινή εποχή αν οι θέσεις δεν είχαν στοιχεία μονιμότητας η πίεση θα ήταν μικρότερη και η αγορά ανταγωνιστικότερη και αν μη τι άλο κάπως πιο δίκαιη.

Φυσικά πρέπει στους χώρους αυτούς να υπάρξουν διαδικασίες πρόσληψης και απόλυσης , που να ανεβάζουν το επίπεδο του προσωπικού. Η βασική διαδικασία όπως παντού στον ιδιωτικό τομέα, είναι ότι ελέγχεται και αξιολογείται αυτός που προσλαμβάνει ανάλογα με την μέτρηση της απόδοσης και την εξέλιξη των προσληφθέντων.

Οχι άλλες επιτροπές. Προσωπική ευθύνη.

ΓΓΓ

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

08/04/2013 13:53 #2544 από EKONSTAS
Γιώργο θα ξεκινήσω από την τελευταία παράγραφό σου
"Φυσικά πρέπει στους χώρους αυτούς να υπάρξουν διαδικασίες πρόσληψης και απόλυσης , που να ανεβάζουν το επίπεδο του προσωπικού. Η βασική διαδικασία όπως παντού στον ιδιωτικό τομέα, είναι ότι ελέγχεται και αξιολογείται αυτός που προσλαμβάνει ανάλογα με την μέτρηση της απόδοσης και τις εξέλιξης των προσληφθέντων."
Έχεις δίκιο. Οι επιτροπές (και ο ΑΣΕΠ κατ επέκταση) είναι τρόποι διάχυσης ευθύνης και άμυνας απέναντι σε κομματικές προσλήψεις. Δεν διασφαλίζουν όμως ότι ο κατάλληλος εργαζόμενος θα προσληφθεί στην κατάλληλη θέση διότι αυτό απαιτεί (ανάμεσα σε άλλα) το επαγγελματικό κριτήριο του προισταμένου αυτής της θέσης.
Αν δεχθούμε ότι γίνοντια και λάθος προσλήψεις τότε θα πρέπει να επιτρέπεται η διόρθωση μέσω απόλυσης αλλά με κάποια κριτήρια άμυνας απέναντι σε αυθαιρεσία μαζικών προσλήψεων. Π.χ. με την προηγούμενη μέθοδο πόσες προσλήψεις μπορέι να είναι λάθος? Ας θεσπίσουμε ότι επιτρέπονται οι διορθωτικές απολύσεις μεν, με ένα όριο επί του συνόλου των εργαζομένω δε. Δηλαδή σε ετήσια βάση να επιτρέπονται αιτιολογημένες απολύσεις μέχρι το π.χ. 2% των υπαλλήλων του Δημόσιου οργανισμού (το ποσοστό συζητείται φυσικά)
Στα ΝΠΙΔ ούτως ή άλλως μπορούσε η διοίκηση να προχωρήσει σε αιτιολογημένη απόλυση, δεν καλύπτονταν ο υπάλληλος από την μονιμότητα.

Ηλίας Κώνστας
ΠΟ Νότιας Αθήνας
Μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου

Email:
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": ggiannoulisg

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

08/04/2013 14:06 #2545 από ggiannoulisg
Δεν νομίζω ότι πρέπει να εισάγουμε σκληρύνσεις και όρια. Αν βάλεις όρια στις απολύσεις περιορίζεις αναγκαστικά και τις νέες θέσεις εργασίας, Κανείς δεν προσλαμβάνει εύκολα αν δεν ξέρει ότι μπορεί να απολύσει και εύκολα. Και περιορίζεις και την κινητικότητα.

Οι διαδικασίες του ΑΣΕΠ για μη μόνιμες οργανικές θέσεις είναι απλώς ακατάλληλες.

Για τις λοιπές θέσεις η ατομική ευθύνη του προϊστάμενου προσωπικού, χρησιμοποιώντας βέβαια όλα τα εργαλεία που είναι πολύ γνωσταά στις εταιρείς ανθρώπινου δυναμικού, πρέπει να συνδυάζεται και με την μέτρηση και απόδοση των αποφάσεων της διοίκησης του οργανισμού σε σχέση με το οργανόγραμμα και τα αποτελέσματα. Με προϋπολογισμούς που είναι δεδομένοι και δ εν ξεχειλώνουν. Αν πέσει έξω ο προϋπολογσιμός κάποιοι φεύγουν ή οι μισθοί μειώνονται.

Εαν μπορεί ένας οργανισμός με λιγότερο προσωπικό να παράγει περισσότερες και καλύτερες υπηρεσίες με το ίδιο ή χαμηλότερο κόστος, τότε είναι επιτυχημένο το μάνατζμεντ. Αν όχι τότε είναι αποτυχημένο και πρέπει να φύγει. Αυτός είναι κατά την γνώμη μου ο μόνος αντικειμενικός τρόπος μέτρησης, φυσικά πολύ χονδρικά, καθώς χρειάζεται επεξεργασία και μεταφορά καλών πρακτικών που ισχύουν αλλού σε κάθε τομέα και κλάδο.

Οι οριζόντιες γενικεύσεις (πχ ίδιες διαδικασίες μέτρησης και αξιολόγησης στα τραινα με τα νοσοκομεία είναι προφανώς ανεφάρμοστες.

Εαν γενικευθεί η κινητικότητα τότε νομίζω ότι και η πίεση για κομματικούς διορισμούς θα μειωθεί και όχι αυξηθεί. Οι θέσεις αυτές (όσες μείνουν στο δημόσιο καθώς προφανώς δεν χρειάζεται να είναι όλοι αυτοί οι οργανισμοί κρατικοί) θα αξίζουν όσο και οι αντίστοιχες στον ιδιωτικό τομέα.

ΓΓΓ

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Συντονιστές: serafimggiannoulisgThanos1nnicolaidisolympiosraptisnmavrid
Powered by Kunena Φόρουμ