Πέρα από μια ισχυρή βάση σφαιρικής εκπαίδευσης, που δημιουργεί πολίτες ικανούς να εκτιμήσουν, να αποφασίσουν, και να συμμετέχουν στα κοινά απαιτείται η δημιουργία μιας καλά οργανωμένης εθνικής δεξαμενής δεξιοτήτων, που να παρέχει δυνατότητες για ταχυτάτη και συνεχιζόμενη επανακατάρτιση. Βασικός στόχος εδώ είναι να μην περιορίζεται η αντιστοιχία μεταξύ των ανά πάσα στιγμή ζητούμενων και προσφερόμενων δεξιοτήτων. σύμφωνα με τις ανάγκες της Ελληνικής αγοράς, αλλά και της Διεθνούς μέσω της ολοένα αυξανόμενης εργασίας εξ’ολοκλήρου αλλά και μερικώς από απόσταση. Επίσης, σημαντικό κριτήριο είναι και η δημιουργία μιας δυνατότητας συνεχούς προσωπικής ανάπτυξης και εξέλιξης για κάθε εργαζόμενο – κάτοχο δεξιοτήτων, που να οδηγεί όχι μόνο στην επαγγελματική και οικονομική ανέλιξη, αλλά και στην προσωπική αυτοπραγμάτωση.
Έτσι προτείνουμε:
i. Δημιουργία μιας εθνικής δεξαμενής δεξιοτήτων, με στοιχεία για τις υπάρχουσες, τις ζητούμενες, αλλά και τις θεμιτές και προβλεπόμενες δεξιότητες – με άμεση σύνδεση με την Ευρωπαϊκή δεξαμενή.
ii. Ευθυγράμμιση των πιστοποιητικών κατάρτισης με διεθνή πρότυπα, ώστε να γίνει ευκολότερη η εξαγωγή δεξιοτήτων. Διασύνδεση και μεταφρασιμότητα πρακτικής εργασίας μέσω εξετάσεων με την πιστοποίηση δεξιοτήτων.
iii. Μαζική υποστήριξη της διαρκούς επανακατάρτισης και της εξαγώγιμης παροχής υπηρεσιών βασιζόμενες σε δεξιότητες – είτε εξ’ολοκλήρου εξ’ αποστάσεως είτε μερικώς. Έμφαση στην αποκεντρωμένη παροχή εξ’ αποστάσεως υπηρεσιών από κάθε γωνιά της Ελλάδας.