Εξαγοράστηκε η Aster Data του Έλληνα, Τάσσου Αργυρού (Συνιδρυτής και Chief Technology Officer, Aster Data Systems) από την Teradata έναντι 263 εκατ. δολαρίων.Τα δύο παρακάτω άρθρα εμφανίστηκαν στο "Βήμα" και στην "Καθημερινή" αντίστοιχα και παρουσιάζουν την επιτυχία του κ. Αργυρού και των συνεργατών του.
Το Βήμα: Ελληνικό deal στη Σίλικον Βάλεϊ!
Εξαγοράστηκε η Aster Data του Έλληνα, Τάσσου Αργυρού από την Teradata έναντι 263 εκατ. δολαρίων
Στη Σίλικον Βάλει λένε ότι το να ξεκινάς ένα start up, δηλαδή μία νέα καινοτόμο επιχειρηματική προσπάθεια, είναι σαν να πέφτεις από τον γκρεμό και να προλαβαίνεις να φτιάξεις αεροπλάνο, προτού τσακιστείς στο έδαφος.
Φαίνεται ότι αυτό πέτυχε ο 29χρονος απόφοιτος του ΕΜΠ, κ. Τάσσος Αργυρός, ο οποίος πέντε χρόνια αφότου ίδρυσε την Aster Data, την είδε να εξαγοράζεται από την Teradata έναντι 263 εκατ. δολαρίων (188 εκατ. ευρώ).
Η εξαγορά, η οποία αποτελεί την είδηση της εβδομάδας στην «Βάλει», στοχεύει όχι απλά στην συγκρότηση μίας ακόμη μεγαλύτερης εταιρίας στον κλάδο της διαχείρισης δεδομένων, αλλά στην ίδια τη διαμόρφωση της αγοράς και των τεχνολογιών του μέλλοντος στο αντικείμενό της. Και αυτό διότι, ο κλάδος της αποθήκευσης και διαχείρισης δεδομένων, και λόγω της ραγδαίας επέκτασης των ψηφιακών τεχνολογιών σε όλο τον πλανήτη, αποτελεί έναν εκ των πλέον αναπτυσσόμενων και πολλά υποσχόμενων τομέων της ψηφιακής οικονομίας διεθνώς.
Ο κ. Αργυρός, μιλώντας προς Το Βήμα On line, δηλώνει ιδιαίτερα χαρούμενος και ικανοποιημένος, καθώς οι κόποι και οι προσπάθειες πέντε ετών, που κατέβαλε μαζί με τον συνιδρυτή, συμφοιτητή και φίλο του, Μαγιάνκ Μπάουα, έπιασαν τόπο.
«Η εξαγορά ήταν πολύ μεγάλη επιτυχία και αναγνωρίστηκε εδώ στη Σίλικον Βάλει. Οι επενδυτές μας έλαβαν μία πολύ καλή επιστροφή της αρχικής επένδυσης που είχαν κάνει, ενώ εξίσου θετικά είναι τα πράγματα για τους εργαζομένους της επιχείρησης» σημειώνει.
Όπως εξηγεί, η Teradata αποτελούσε εν μέρει ανταγωνιστική επιχείρηση στον χώρο της αποθήκευσης και διαχείρισης δεδομένων και η ενοποίησή τους θα δημιουργήσει μία αλληλοσυμπληρωματική επιχειρηματική μονάδα που θα διεκδικήσει την διαμόρφωση του μέλλοντος του κλάδου, μέσα από τις καινοτομίες και την τεχνογνωσία της.
«Αυτό που φτιάξαμε, δηλαδή η Asterdata θα ήταν δύσκολο να αναπαραχθεί. Εξίσου δύσκολη θα ήταν η εξεύρεση προσωπικού αντίστοιχου επιπέδου με το δικό μας» σημειώνει, ερμηνεύοντας αυτή την εξαγορά.
Ο κ. Αργυρός, ο οποίος δεν θα έχει πλέον μετοχές της εταιρίας, θα αναλάβει καθήκοντα γενικού διευθυντή στον τομέα της διαχείρισης και αποθήκευσης δεδομένων στην διευρυμένη εταιρία.
«Χαίρομαι πολύ για την εξαγορά. Αποτέλεσε θετικό γεγονός για τους εργαζομένους μας, οι οποίοι λόγω του ότι κατείχαν μετοχές της εταιρίας – κάτι που συνηθίζεται στις ΗΠΑ- έλαβαν ένα πολύ καλό μέρισμα. Επίσης, είναι εξαιρετικά καλό το γεγονός ότι η Teradata θα επεκτείνει την τεχνολογία μας στα δικά της δίκτυα διανομής, μέσα από το δικό της, ισχυρό brand» σημειώνει ο κ. Αργυρός. «Στόχος μας είναι να καταστεί το νέο σχήμα νούμερο ένα στην αγορά μας. Έχουμε επενδύσει πολλά στην τεχνολογία μας και θεωρώ ότι θα πάει πολύ καλά» συμπληρώνει.
Για τον έλληνα επιχειρηματία, η ικανοποίηση είναι διπλή, καθώς οι άνθρωποι που τον εμπιστεύτηκαν και επένδυσαν με επιχειρηματικά κεφάλαια (Venture Capital) στην Aster Data, οι οποίοι ήταν και οι μεγαλομέτοχοι της εταιρίας, βγήκαν κερδισμένοι, λαμβάνοντας μία εξαιρετικά ικανοποιητική απόδοση από την εξαγορά.
Η Aster Data, η οποία βραβεύθηκε πρόσφατα από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ ως μία εκ των τεχνολογικών πρωτοπόρων του πλανήτη, έχει στο πελατολόγιό της μεγάλες τεχνολογικές επιχειρήσεις, όπως οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης Linkedin και Myspace, η ισπανική Telefonica και άλλες σημαντικές εταιρίες.
Η διαδικασία της εξαγοράς θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους μήνες. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Teradata, η οποία πρόσφατα απέκτησε και την Aprimo που ειδικεύεται στο υπολογιστικό νέφος (cloud computing), είχε ήδη αγοράσει το 11% της Aster Data από τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Ο κ. Αργυρός σπούδασε στο ΕΜΠ, έφυγε με υποτροφία για το Στάνφορντ, όμως δεν ολοκλήρωσε το το διδακτορικό του, καθώς τον κέρδισε η επιχειρηματικότητα. Η αρμόδια για την Έρευνα και Τεχνολογία, υπουργός Παιδείας, κυρία Άννα Διαμαντοπούλου απέστειλε συγχαρητήρια επιστολή στον κ. Αργυρό.
Πηγή: Το Βήμα
Δημοσίευση: Σάββατο, 5 Μαρτίου 2011
Η Καθημερινή: Τάσος Αργυρός , δημιουργός εταιρείας στα 23, «παίκτης» της αγοράς στα 28!
Ο Τάσος Αργυρός (Συνιδρυτής και Chief Technology Officer, Aster Data Systems) είναι μόλις 27 ετών και το 2009 αναδείχτηκε από το περιοδικό Businness Week ως ένας από τους καλύτερους νέους καινοτόμους επιχειρηματίες του τεχνολογικού χώρου.
Αποτελεί λαμπρό παράδειγμα δημιουργού start-up εταιρείας, η οποία βασίστηκε σε μια ιδέα πρωτοποριακή: τη δημιουργία μιας συστάδας πολλών φθηνών υπολογιστών, διαθέσιμων στα ράφια των καταστημάτων, που θα δημιουργούσαν ένα σύστημα πανίσχυρο, αλλά και πολύ φθηνότερο από τα αντίστοιχα προϋπάρχοντα, ικανό να διαχειρίζεται απίστευτους όγκους δεδομένων!
Με τους συνεταίρους του, τον Ινδό Mayank Bawa, ειδικό στις βάσεις δεδομένων, και τον ρουμανικής καταγωγής George Candea, ειδικευμένο στην αξιοπιστία συστημάτων και σημερινό διευθυντή του Ομοσπονδιακού Εργαστηρίου της Πολυτεχνικής Σχολής της Λωζάννης στην Ελβετία, γνωρίστηκαν στο Stanford και σχημάτισαν μια πραγματική... dream team. Η ιδέα τους συγκέντρωσε αμέσως επιφανείς επενδυτές, όπως η Sequoia Capital, η οποία ιδρύθηκε το 1972 και χρηματοδότησε επιτυχημένες εταιρείες όπως η Apple, η Google, η Cisco Systems, η Oracle και το YouTube, αλλά και ο (καθηγητής τους) David Cheriton, διάσημος ερευνητής του Stanford και δισεκατομμυριούχος επενδυτής. «Ο ίδιος επένδυσε και στα παιδιά του Google, που ήταν στο τμήμα του, και τα συνέδεσε με άλλους χρηματοδότες», λέει ο Τάσος. «Σκεφτείτε ότι, παρόλο που έχει συμμετάσχει στο ξεκίνημα εταιρειών που έχουν γράψει ιστορία στο Ιντερνετ και παρά το γεγονός ότι συγκαταλέγεται στους 1.000 πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου, παραμένει στο πανεπιστήμιο και ασχολείται με την έρευνα! Εκείνος με ώθησε και ξανοίχτηκα στο επιχειρηματικό πεδίο, λέγοντάς μου… ώσπου να το πιστέψω, ότι οι ιδέες μετρούν περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Μας έδωσε ένα εκατομμύριο δολάρια και ξεκινήσαμε!»
Ηλεκτρολόγος μηχανικός υπολογιστών, απόφοιτος του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, ο Τάσος Αργυρός ήρθε στο Stanford για μεταπτυχιακά στην Πληροφορική το 2004. Το επόμενο καλοκαίρι, η ιδέα του «υπερυπολογιστή» έμπαινε σε εφαρμογή και ο ίδιος με τους συνεταίρους του παραμέριζαν τις σπουδές («όπως οι guys του Google!») για να περάσουν από τη θεωρία στην πράξη. «Φτιάξαμε ένα πρώτο σύστημα, υλοποιώντας την ιδέα σε πολύ βασική μορφή. Αγοράσαμε με δικά μας λεφτά κάποιους μικρούς υπολογιστές, τους βάλαμε στο σπίτι μου και γράψαμε λογισμικό, το οποίο «τρέχαμε». Τοποθετήσαμε μάλιστα και έναν ανεμιστήρα, γιατί θερμαίνονταν τόσο πολύ, που κάποια στιγμή σταματούσαν να δουλεύουν!»
Η βασική ιδέα της συνένωσης υπολογιστών για την επεξεργασία δεδομένων ήταν κοινή - «και η Google είχε αντίστοιχη υποδομή, αλλά μόνο για εσωτερική χρήση», λέει ο Τάσος. «Εμείς πήραμε μεμονωμένους, φθηνούς υπολογιστές και τους κάναμε να λειτουργούν σαν ένα ισχυρό σύστημα. Φτιάξαμε δηλαδή ένα προϊόν διαφορετικής τεχνολογίας, δέκα φορές φθηνότερο από τα αντίστοιχα των μεγάλων εταιρειών λογισμικού, πιο γρήγορο και ικανό να αναλύει πολύ περισσότερα δεδομένα».
Εχοντας κατασκευάσει ένα πρωτότυπο, ο Τάσος Αργυρός και οι συνεργάτες του βγήκαν στην αγορά αναζητώντας επενδυτές και πελάτες. «Οταν πήγαμε στη Sang Hill Road, όπου έχουν τα γραφεία τους όλες οι εταιρείες επιχειρηματικών κεφαλαίων, κάποιος τις παρομοίασε με... κοράκια, που περιμένουν να «πέσει» καμιά καλή ιδέα από το Stanford, που βρίσκεται δίπλα, για να την αρπάξουν! Οταν η Sequoia Capital έδειξε ενδιαφέρον, δεν πίστευα ότι θα κλείναμε μια τόσο μεγάλη συμφωνία! Το γεγονός ότι η Sequoia επένδυσε στην Aster, και μάλιστα εκπροσωπήθηκε στο διοικητικό της συμβούλιο, μας έδωσε μεγάλη αξιοπιστία. Αμέσως προχωρήσαμε στην οργάνωση της διεύθυνσης μάρκετινγκ και αρχίσαμε την προβολή της, γιατί έως τότε ήμασταν με το στόμα... κλειστό, στο στάδιο που δεν λες τίποτα σε κανέναν»!
Μετά τους επενδυτές, ήρθαν και οι πελάτες. «Και από αυτή την άποψη σταθήκαμε τυχεροί, γιατί υπήρχαν εταιρείες με τεράστιο όγκο δεδομένων και αντίστοιχες υπολογιστικές ανάγκες, χωρίς όμως τον προϋπολογισμό για να επενδύσουν σε εξοπλισμό εκατομμυρίων δολαρίων». Το γεγονός ότι η MySpace έγινε από τους πρώτους μεγάλους πελάτες της, λειτούργησε ως διαφήμιση και ανέβασε το κύρος της νεοσύστατης Aster.
Τι χρειάζεται για να πετύχει μια start-up εταιρεία, κατά τη γνώμη του Τάσου Αργυρού; «Οι σχέσεις στη Silicon Valley έχουν μεγάλη σημασία, πρέπει λοιπόν να έχεις αξιοπιστία, ώστε να σε εμπιστευτούν οι επενδυτές ως ιδρυτή και μάνατζερ της εταιρείας. Από επιστημονικής πλευράς, πρέπει να είσαι σε θέση να διακρίνεις ένα σημαντικό λειτουργικό πρόβλημα και να δίνεις λύση με την πατέντα σου, καλύπτοντας ένα συγκεκριμένο κενό στην αγορά. Με την Οracle είμαστε ανταγωνιστές και έχουμε κερδίσει συμφωνίες από εκείνους. «Πώς;» θα πείτε. Διότι αυτό που κάνουμε είναι πρωτοποριακή τεχνολογία, με χαμηλό κόστος για τον πελάτη, ενώ η Oracle, η IBM και οι μεγάλες εταιρείες λογισμικού χρησιμοποιούν πολύ ακριβό υλικό εξοπλισμό. Ακόμη, έχουμε αντίληψη του τι συμβαίνει στον πελάτη μας γιατί είμαστε σε άμεση επαφή μαζί του και γνωρίζουμε τις ανάγκες του».
Ο Τάσος μάς ξεναγεί στους χώρους με το κεντρικό σύστημα της εταιρείας, όπου... κάνει πολλή ζέστη! «Μπορεί να βγάλουμε μια έκδοση λογισμικού κάθε πέντε μήνες. Μιλάμε για εκατομμύρια γραμμές προγράμματος, τις οποίες πρέπει να διαχειριστούν οι μηχανικοί μας. Η διαδικασία είναι πολύπλοκη και ένα μέρος της ανάπτυξης γίνεται εδώ, στην Καλιφόρνια, ένα άλλο στις Ινδίες και τώρα στο Λονδίνο. Η εταιρεία από το 2007 «έτρεξε» πολύ καλά και αύξησε κατά πολύ τους πελάτες της».
Ο Τάσος Αργυρός μένει στο Σαν Φρανσίσκο, του αρέσει να παρακολουθεί τα πρωτοποριακά καλλιτεχνικά γεγονότα στο θέατρο και στη ζωγραφική, και τον ξεκουράζει ένα δείπνο με θαλασσινά σε κάποιο από τα κεντρικά εστιατόρια της πόλης. Στα γραφεία της Aster, κοντά στο αεροδρόμιο, όπου τον συναντήσαμε, είχε μόλις επιστρέψει από μια πρωινή σύσκεψη στο Λος Αντζελες. «Σε αυτήν τη φάση ασχολούμαι με τους επενδυτές», λέει. «Κάθε παρουσίαση σε εκείνους απαιτεί εργασία μηνών. Οι ενδιαφερόμενοι εξετάζουν εξονυχιστικά τo ενεργητικό της εταιρείας, τις πωλήσεις, το πώς λειτουργεί σε επίπεδο ανάπτυξης και μάρκετινγκ, για να βεβαιωθούν ότι τα δεδομένα είναι πράγματι όπως παρουσιάζονται. Οπότε, πρέπει να έχεις συνεχώς τον έλεγχο, ότι όλα θα γίνουν σωστά, ώστε να καταφέρεις να πάρεις τα top money!»
Και, φυσικά, το όλο περιβάλλον εδώ σε «σπρώχνει» διαρκώς, σε εμπνέει... «Στο Stanford, που είναι η καρδιά της Silicon Valley, υπάρχει μία μοναδικότητα: ακούς συνεχώς για νέες ιδέες, για επιχειρηματικότητα, έχεις ζωντανά παραδείγματα ανθρώπων που είναι φίλοι φίλων σου, για το πώς πέτυχαν με τις εταιρείες που έφτιαξαν... Το περιβάλλον σε ωθεί να υλοποιήσεις την ιδέα σου, σε αντίθεση με τη νοοτροπία που επικρατεί στα περισσότερα μέρη του κόσμου, πως δεν πρέπει να παίρνεις ρίσκα...»
Πηγή: Η Καθημερινή
Δημοσίευση: Τετάρτη, 21 Απριλίου 2010