Έχω κατ' επανάληψη υπάρξει κι εγώ παραλήπτης προωθητικών τηλεφωνικών κλήσεων. Μολονότι αγανακτώ κάθε φορά με αυτή την πρακτική, κρατάω ένα κατάλογο με τις επιχειρήσεις που την μετέρχονται και τις εκθέτω συστηματικά στα ηλεκτρονικά κοινωνικά μέσα, ποτέ δεν έφτασα στο σημείο να κάνω καταγγελία.
Ευτυχώς, διότι θα είχα λάθος! Το email της 10/10/2013 που παραθέτω παρακάτω απευθύνθηκε στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και δείχνει ότι, πλην της περίπτωσης να είναι κανείς εγγεγραμμένος στο μητρώο "opt-out" των παρόχων, αυτές οι κλήσεις δεν είναι πια αυτοδικαίως παράνομες!
Δείτε πώς έχει το θέμα και πώς εύκολα παραπλανάται κανείς από τον ιστότοπο της ΑΠΔΠΧ, παρόλο που στη σελίδα «Ελληνική Νομοθεσία για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων» έχει σύνδεσμο στον Νόμο 3471/2006 «Προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και της ιδιωτικής ζωής στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και τροποποίηση του Ν. 2472/97 (με ενσωματωμένες και τις τελευταίες τροποποιήσεις βάσει των Ν. 3783/2009, Ν. 3917/2011 και Ν. 4070/2012). Αξιοποιώντας, δε, την εμπειρία του επιστολογράφου, προτείνω την εγγραφή στα μητρώα "opt-out" των παρόχων μας το ταχύτερο. Ακολουθεί το email:
Δέχθηκα χθες για πολλοστή φορά τηλεφωνικές κλήσεις για προώθηση/πώληση προϊόντων και υπηρεσιών.
Με αυτή την αφορμή, επανήλθα στον ιστότοπό σας για να επιβεβαιώσω το νομικό καθεστώς και να κάνω καταγγελία. Διαπίστωσα ότι:
- Όπως θυμόμουν, στην ερώτηση «3) Λαμβάνω πολλά ενοχλητικά τηλεφωνήματα από εταιρείες που πουλούν προϊόντα. Μπορούν να το κάνουν αυτό;» της σελίδας http://www.dpa.gr/portal/page?_pageid=33,24209&_dad=portal&_schema=PORTAL#3
- Αντίθετα, στην ανάρτηση «Τηλεφωνικές κλήσεις με ανθρώπινη παρέμβαση» της σελίδας http://www.dpa.gr/portal/page?_pageid=33,134239&_dad=portal&_schema=PORTALαναφέρεται ότι «... με τον ν. 3917/2011 ο κανόνας αυτός τροποποιήθηκε και πλέον οι τηλεφωνικές αυτές κλήσεις επιτρέπονται εκτός και αν ο καλούμενος έχει δηλώσει ότι δεν τις επιθυμεί (σύστημα «opt-out»). ...»
Προκύπτουν τα παρακάτω θέματα και ερωτήματα:
- Είναι απογοητευτικό ότι η ΑΠΔΠΧ επέτρεψε αυτή την τροποποίηση, η οποία στρέφεται ευθέως κατά των καταναλωτών.
- Η υπηρεσία σας διατηρεί εσφαλμένη ανάρτηση στην διεύθυνση http://www.dpa.gr/portal/page?_pageid=33,24209&_dad=portal&_schema=PORTAL#3, βάσει της οποίας πολλοί άνθρωποι, χρόνια τώρα, κάνουμε -ανυπόστατες, όπως φαίνεται- διαμαρτυρίες σε αυτούς που, νομίμως, τελικά, κάνουν τηλεφωνικές προωθητικές ενέργειες.
- Στην ιστοσελίδα σας http://www.dpa.gr/portal/page?_pageid=33,134239&_dad=portal&_schema=PORTAL αναφέρονται τα μητρώα "opt-out" των παρόχων, χωρίς οποιαδήποτε αναφορά στον τρόπο εγγραφής σε αυτά.
- Στην ίδια ανάρτηση λέει «... Δυστυχώς, η διάταξη δεν προβλέπει την τήρηση ενός ενιαίου μητρώου ...». Ποια είναι η ευθύνη της Αρχής για την δημιουργία και ισχύ αυτής της δυσάρεστης διάταξης;
- 2 χρόνια μετά τον νόμο, «... Περισσότερες πληροφορίες για τα εν λόγω μητρώα θα είναι διαθέσιμες όταν οι πάροχοι τηλεφωνικών υπηρεσιών εφαρμόσουν πλήρως τη νέα διάταξη.». Πότε, δηλαδή;
- Κατά την πρόσφατη εγγραφή μου στο δίκτυο του FORTHnet συμπλήρωσα μια πολυσέλιδη αίτηση με διάφορες επιλογές. Δεν οφείλει ο πάροχος να ρωτάει για τη συμμετοχή στο μητρώο "opt-out" (όπως, πχ., δίνει την επιλογή εγγραφής στον τηλεφωνικό κατάλογο); Αν όχι, γιατί;
- Αποπειράθηκα να εγγραφώ στο μητρώο "opt-out" για το σταθερό και το κινητό μου τηλέφωνο. Ενώ ο CosmOTE πραγματοποίησε την εγγραφή με ατελή κλήση από το κινητό μου στο 1250, το FORTHnet ζητάει προσωπική παρουσία σε κατάστημα. Είναι στην διακριτική ευχέρεια των παρόχων η διαδικασία; Ποιος είναι ο ρόλος της ΑΠΔΠΧ σε αυτό;
Ευχαριστώ για την προσοχή σας. Ευελπιστώ σε ταχεία διόρθωση των σφαλμάτων στον ιστότοπό σας και παρακαλώ για απαντήσεις στα ερωτήματά μου.
Με τιμή
[Ονοματεπώνυμο]
Αναδημοσίευση από το On anything & everything / Επί παντός