Πολιτικός ακτιβισμός προς όφελος της Ελλάδας. Βοηθώ το διπλανό μου και επωφελούμαι και εγώ. Πόσο δύσκολο είναι στη συσκευασία προϊόντων που εξάγονται να προστίθεται ένα τουριστικό διαφημιστικό έντυπο; Κάποιος θα το δει, ανοίγοντας τη συσκευασία. Πόσο δύσκολο είναι στο stand δίπλα από τη reception ενός ξενοδοχείου που υποδέχεται ξένους να υπάρχει ένα φυλλάδιο του τοπικού επιμελητηρίου που να πληροφορεί όποιον ενδιαφέρεται για τις εξωστρεφείς επιχειρήσεις της περιοχής;
Η Ελλάδα αυτή τη στιγμή βιώνει τη μεγαλύτερη οικονομική κρίση των τελευταίων δεκαετιών. Βασικό συστατικό της κρίσης είναι το μεγάλο έλλειμμα του ισοζυγίου πληρωμών. Όλοι συμφωνούν ότι το πρόβλημα θα αντιμετωπιστεί με την εισροή κεφαλαίων από το εξωτερικό μέσω των εξαγωγών, του τουρισμού ή των ξένων επενδύσεων.
Στην Ελλάδα έρχονται κάθε χρόνο πλήθος τουριστών, ο δε αριθμός τους ξεπερνά τους μόνιμους κατοίκους στη χώρα μας. Κάθε ξένος έχει μια ιδιότητα στη χώρα που ζει. Μπορεί να είναι οτιδήποτε συμπεραλαμβανομένων των, επαγγελματίας, στέλεχος επιχείρησης, επιχειρηματίας. Γιατί να μη του δώσουμε τη δυνατότητα να έρθει σε επαφή με ανθρώπους και επιχειρήσεις που μπορεί να τον ενδιαφέρουν όσο θα βρίσκεται στην Ελλάδα;
Γιατί να μη μεταβληθούν οι χώροι εισόδου – εξόδου και συνάθροισης των ξένων τουριστών σε μια συνδυαστική τεράστια «EXPO» που θα διαφημίζει την Ελληνική επιχειρηματικότητα και θα μπορεί να δίνει δυνατότητες που υπάρχουν σε εκθέσεις (επιχειρηματικές συναντήσεις, επισκέψεις σε βιομηχανικούς χώρους, κλαδικές δράσεις κλπ);
Γιατί οι Ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις να μη διαφημίζουν τον Ελληνικό τουρισμό; Πόσο δύσκολο θα ήταν οι εξαγωγείς στη συσκευσία τους ή στα παραστατικά των εμπορευμάτων να πρόσθεταν ένα διαφημιστικό έντυπο από Ελληνική τουριστική επιχείρηση;
Ακούγεται επίσης ότι για να ανακάμψει η οικονομία πρέπει να επανέλθουμε στις ρίζες της οικονομικής παραγωγής, στον πρωτογενή τομέα. Όμως όλες οι ανεπτυγμένες οικονομίες – μαζί και η δική μας – αφού αναπτύξουν τον πρωτογενή τους τομέα, αυτόματα και εντελώς φυσιολογικά αναπτύσσουν τον δευτερογενή. Έχουμε ένα δυναμικό δευτερογενή τομέα της οικονομίας και πρέπει να τον θυσιάσουμε για να τον ξανα-αναπτύξουμε μετά από χρόνια; Γιατί; Υπάρχει λόγος; Μας είπε κάποιος ότι χρειαζόμαστε Ιφιγένειες για να εξαγνιστεί το κακό; Γιατί να μην εκμεταλευτούμε τον δευτερογενή μας τομέα που είναι έτοιμος και ικανότατος; Απλά πρέπει να προσαρμοστούμε και να δώσουμε ένα νέο προϊόν, μια νέα επιχειρηματική Ελλάδα.
Υπάρχουν συνδιασμοί επαγγελμάτων που θα μπορούσαν να προσφέρουν στους ξένους εμπειρίες ζωής μοναδικές στο κόσμο! Ενας φωτογράφος, ένα κατάστημα ρούχων, ένας κομμωτής και ένας οδηγός ταξί θα μπορούσαν να οργανώσουν «τη φωτογράφηση της ζωής τους» για πλήθος τουριστών με φόντο τα ομορφότερα τοπία της Ελλάδας. Ομάδες από ένα φιλόλογο, ένα – δυο ηθοποιούς και ένα διερμηνέα θα μπορούσαν να αναστήσουν ανά την Ελλάδα τη ζωή της αρχαιότητας. Αφήστε τη φαντασία σας ελεύθερη και ξαφνικά θα βρείτε τόσες δράσεις που θα αισθανόμαστε ότι ο χρόνος τρέχει και πρέπει να βιαστούμε και όχι να νιώθουμε ότι είμαστε σε μόνιμο τέλμα.
Απευθύνομαι σε εσάς γιατί εσείς έρχεστε σε επαφή είτε με τους ταξιδιώτες είτε με τους επιχειρηματίες. Σε μια εποχή που η απαισιοδοξία είναι το κυρίαρχο συναίσθημα και εν αναμονή της νέας τουριστικής περιόδου γιατί να μη κλείσουμε τα αυτία μας στις καταστροφολογικές φωνές, αφήνοντας την επιχειρηματικότητα, που εμπεριέχει από τη φύση της αισιοδοξία, να ανθίσει;
Με εκτίμηση
Θάνος Παπαδημητρίου
Φωτογραφία : Θάνος Παπαδημητρίου