ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Αυτό πού συμβαίνει στη χώρα μας 30 χρόνια τώρα δεν το συναντά κανείς σε καμία πολιτισμένη κοινωνία, και το παράδοξο είναι ότι δεν συναντάτε ούτε σε τριτοκοσμική.
Και δεν εννοώ τίποτε άλλο παρά τον ωμό εκβιασμό πού ζουν εκατοντάδες χιλιάδες ελληνικές οικογένειες οι οποίες καλούνται να πληρώσουν δύο φορές για την εκπαίδευση των παιδιών τους, την πρώτη φορά με την άμεση και έμμεση φορολόγησή τους από το Ελληνικό Δημόσιο υπέρ της παροχής εκπαίδευσης και την δεύτερη φορά για την ίδια ακριβώς υπηρεσία στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών και πληροφορικής.
Ο συντάξας την μελέτη αυτή διετέλεσε 15 χρόνια ιδιωτικός εκπαιδευτικός και αφού δημιούργησε το 1992 ιδιωτικό ΙΕΚ, το 1990
Ιδιωτική τεχνική σχολή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ( πλήρως αναγνωρισμένης από το υπουργείο παιδείας) και από το 1989 έως και το 2004 πλήθος εργαστηρίων ελευθέρων σπουδών πληροφορικής, τολμά με την παρουσίαση περίληψης της μελέτης του να προτείνει τους δικούς του
τρόπους και μεθόδους τους οποίους μελετά τα τελευταία 7 χρόνια για την πάταξη της παραπαιδείας στη χώρα μας , πιστεύοντας ότι η εμπειρία του αυτή στην ιδιωτική εκπαίδευση του δίνει το δικαίωμα αυτό.
ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Εκατοντάδες χιλιάδες ελληνικές οικογένειες δαπανούν ένα μεγάλο
μέρος του οικογενειακού τους προϋπολογισμού στην παραπαιδεία, για να λάβουν τα παιδιά τους τις απαραίτητες πιστοποιήσεις
ξένων γλωσσών και πληροφορικής.
ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
1. Ο συνεχής εδώ και 3 δεκαετίες προσανατολισμός των Ελλήνων πολιτών προς την παραπαιδεία συνιστά κοινωνική αδικία γιατί το αγαθό της εκπαίδευσης είναι δημόσιο, παρέχεται δωρεάν και το δικαιούνται όλοι.
2. Τα παιδιά ταλαιπωρούνται πάρα πολύ, γιατί είναι καθημερινά υποχρεωμένα να παρακολουθούν ένα ανούσιο εξάωρο στο δημόσιο σχολείο, ενώ τρέχουν τελικά να μορφωθούν στα; Φροντιστήρια. Ο χρόνος πού απομένει να ασχοληθούν με άλλες αναγκαίες και δημιουργικές ασχολίες της ηλικίας τους είναι μηδαμινός.
3. Η δημόσια εκπαίδευση και οι λειτουργοί της απαξιώνονται χρόνο με τον χρόνο, γιατί κανείς εκπαιδευτικός και να θέλει δεν μπορεί να παράγει έργο σε ένα τμήμα 24 μαθητών, όπου το 1/3 έχει proficiency το 1/3 lower και οι υπόλοιποι τίποτα.
Η παρουσίαση των προτάσεών μου για τον τερματισμό της παραπαιδείας θα παρουσιαστεί στη συνέχεια απλοϊκά, με την μέθοδο των ερωτοαπαντήσεων όπου κάθε αναγνώστης θα μπορέσει να κατανοήσει το πρόβλημα αλλά και τον τρόπο αντιμετώπισης πού προτείνει η μελέτη αυτή
ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ.
Όπως όλοι γνωρίζουμε για τον διορισμό στον δημόσιο τομέα, απαιτείτε η γνώση μιας η και δύο κατά περίπτωση ευρωπαϊκών γλωσσών, αυτό οδηγεί τους γονείς στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών, ούτως ώστε τα παιδιά τους να λάβουν τις απαραίτητες πιστοποιήσεις, άρα λοιπόν αυτή είναι η σπουδαιότερη αιτία ύπαρξης των φροντιστηρίων.
ΜΠΟΡΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΝΑ ΤΙΣ ΠΑΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Και φυσικά μπορούν, π.χ μαθητής της 3ης λυκείου πού παρακολούθησε 10 συνεχόμενα έτη το μάθημα της αγγλικής γλώσσας σε δημόσιο σχολείο έως και την ύλη lower πρέπει να δικαιούται αυτόματα και την πιστοποίηση κατά β2 ( lower) διότι η ύλη την οποία διδάχτηκε ήταν αυτού του επιπέδου.
Είναι αδιανόητο μαθητής να διδάσκεται 10 χρόνια αγγλικά σε δημόσιο σχολείο, να περνά στην 3η λυκείου με επιτυχία το ανωτέρω μάθημα και ενώ η ύλη την οποία έχει διδαχτεί είναι επιπέδου lower,
να μην του δίνει η πολιτεία πιστοποίηση και να τον οδηγεί στα φροντιστήρια ,ουσιαστικά η πολιτεία καταργεί την δημόσια εκπαίδευση.
Είναι περιττό να ζητούνται πιστοποιήσεις για μαθήματα πού οι νέοι μας έχουν διδαχτεί επί μια 10ετία επιτυχώς σε δημόσια σχολεία.
Με την ίδια λογική πού βασιλεύει σήμερα το ΑΣΕΠ πρέπει να ζητά για διορισμούς και πιστοποιήσεις για γνώση γεωγραφίας και θρησκευτικών ,τι θα συμβεί τότε…απλώς θα ξεφυτρώσουν σε όλη την Ελλάδα φροντιστήρια γεωγραφίας και θρησκευτικών.
Χρησιμοποιώντας λοιπόν την απλή λογική 10χρονου παιδιού, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή φροντιστήρια γεωγραφίας και θρησκευτικών στη χώρα μας γιατί το ΑΣΕΠ δεν ζητά πιστοποιήσεις για αυτά τα μαθήματα, διότι θεωρεί ότι διδάχτηκαν σωστά στο δημόσιο σχολείο. Άρα λοιπόν εάν ο ΑΣΕΠ παύσει να ζητά επιπλέον πιστοποιήσεις για ξένες γλώσσες γιατί θα θεωρεί το αυτονόητο, ότι δηλαδή σωστά διδάχτηκαν στα δημόσια σχολεία ,αυτόματα θα μειωθεί δραστικά η κίνηση στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών.
Άρα λοιπόν γιατί ο ΑΣΕΠ ζητεί επιπλέον πιστοποίηση για ξένες γλώσσες από παιδιά πού διδάχτηκαν αυτές επί μία 10ετία επιτυχώς στα δημόσια σχολεία, η ίδια η πολιτεία λοιπόν υποσκάπτει την δημόσια εκπαίδευση.
ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΣΕ ΣΧΟΛΕΣ COMPUTER
Παρ ότι οι νέοι μας διδάσκονται computer και στα δημόσια σχολεία οδηγούνται σε ιδιωτικές σχολές για να λάβουν από εκεί τις απαραίτητες πιστοποιήσεις γνώσης Η/Υ και να τις χρησιμοποιήσουν στον ΑΣΕΠ για ενδεχόμενο διορισμό τους.
ΜΠΟΡΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΝΑ ΤΙΣ ΠΑΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Είναι παράδοξο τα παιδιά κάνουν πληροφορική στα δημόσια σχολεία 3,5,η και 6 χρόνια και για πιστοποίηση των γνώσεων τους οδηγούνται σε φροντιστήρια όπου απαιτείται εκπαίδευση ενός μηνός το πολύ. ίσα ίσα δηλαδή τα παιδιά να πληρώσουν άλλα 700 ευρώ στη σχολή computer.
Eως και το 2003 για διορισμό στο δημόσιο δεν απαιτούνταν πιστοποίηση χρήσης Η/Υ ,θέλοντας όμως κάποιοι να αναθερμάνουν την παραπαιδεία και στον χώρο της πληροφορικής δρομολόγησαν πιστοποιήσεις. Να δούμε πότε θα θεσπιστεί πιστοποίηση για γνώση γυμναστικής και οικιακής οικονομίας.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ
Α ΤΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ
Πρέπει τις απαραίτητες πιστοποιήσεις να τις λαμβάνει ο μαθητής με το πέρας της φοίτησής του από το λύκειο, το δικαιούται εξ άλλου γιατί η ύλη είναι ακριβώς η ίδια. Το αν υστερεί ο δημόσιος εκπαιδευτικός ξένων γλωσσών δεν ευθύνεται ο ίδιος άλλά τα ανομοιογενή τμήματα πού αντιμετωπίζει
Με τον προτεινόμενο τρόπο η πληθώρα των φροντιστηρίων θα συρρικνώνεται τα παιδιά θα ασχοληθούν με το δημόσιο σχολείο αφού και από εκεί θα λάβουν χωρίς επιπλέον εξετάσεις το LOWER ενώ οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί ξένων γλωσσών έχοντας πλέον ομοιογενή τμήματα, θα παράγουν έργο.
Β ΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Πρέπει να γίνει αυτό πού προτείνεται στην προηγούμενη παράγραφο, παιδιά τα οποία παρακολουθούν μαθήματα computer
στα δημόσια σχολεία πρέπει αυτόματα να λαμβάνουν και τις απαραίτητες πιστοποιήσεις χωρίς επιπλέον εξετάσεις.
Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ
Αυτό πού πρέπει να κάνει επιτέλους η πολιτεία είναι για λίγο να κλείσει τα μάτια ,να βοηθήσει και να μεροληπτήσει υπέρ του άρρωστου παιδιού της, τη δημόσια εκπαίδευση, κόβοντας τις γέφυρες των πολιτών με την παραπαιδεία με τους τρόπους πού αναφέραμε, δίνοντας δηλαδή τις απαραίτητες πιστοποιήσεις από τα δημόσια σχολεία για όπου χρειάζεται.
Και όταν η παραπαιδεία θα συρρικνωθεί, τότε και μόνον τότε τα δημόσια σχολεία θα αποκτήσουν πραγματικό κύρος. Το ηθικό των δημόσιων εκπαιδευτικών θα αναπτερωθεί οι τάξεις θα γίνουν ομοιογενείς και η παραγωγικότητα του δημοσίου σχολείου θα εκτοξευθεί
Την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης την προκαλεί η ανομοιογένεια των τμημάτων των σχολείων λόγω φροντιστηρίων, αυτή είναι η αιτία πού δικαιολογημένα οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να κάνουν σωστά την δουλειά τους.
Αυτό πού χρειάζεται είναι να γύρη η πλάστιγγα υπέρ της δημόσιας εκπαίδευσης, με τις μεθόδους πού αναφέραμε και η ανάπτυξη της τότε θα αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο έναντι του σημερινού υποκατάστατου της, της λεγόμενης παραπαιδείας και στη συνέχεια θα λάβει τον πρωτοπόρο ρόλο πού της ανήκει όπως συμβαίνει σε όλα τα πολιτισμένα κράτη.