× Εδώ συζητούμε αρχές, θέσεις και μέτρα γύρω από τα δυο «καυτά» θέματα της Ελλάδας, τα οποία επιλέξαμε ως κεντρικά για το έκτακτο συνέδριό μας:
  • Μεταρρυθμίσεις για οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη
  • Πολιτειακές αλλαγές για πραγματική δημοκρατία και κράτος δικαίου
Η συζήτηση είναι οργανωμένη σε επιμέρους ενότητες που περιγράφονται σε εισηγητικά κείμενα της οργανωτικής επιτροπής συνεδρίου.

Ελεύθερα οδικά δίκτυα

08/03/2013 17:06 #2194 από grarticles
Ελεύθερα οδικά δίκτυα δημιουργήθηκε από grarticles

Σταδιακή αλλά γρήγορη κατάργηση των διοδίων ως μέσο χρηματοδότησης των αυτοκινητοδρόμων μέσω της αναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων και της ανάληψης του κόστους λειτουργίας από το Δημόσιο. Κάλυψη της δαπάνης λειτουργίας τους από τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και τους φόρους που ήδη πληρώνουν οι πολίτες καθώς και της πρόσκαιρης απώλειας εσόδων με την μείωση κατ’ αντιστοιχία των άμεσων οικονομικών επιδοτήσεων. Την συντήρηση και λειτουργία των δικτύων θα αναλάβει ο ιδιωτικός τομέας μέσα από διαφανείς διεθνείς διαγωνισμούς.

Αντί να διαθέτουμε δημόσιες επενδύσεις ύψους δισεκατομμυρίων ευρώ ως λάφυρο στους εθνικούς εργολάβους, μέσα από αδιαφανείς συμβάσεις και αντιπαραγωγικές πρακτικές ας τις διαθέσουμε στην πραγματική οικονομία που παράγει. Η ενίσχυση της συστημικής ανταγωνιστικότητας της οικονομίας από ελεύθερα οδικά δίκτυα σε μια κατακερματισμένη χώρα είναι πολύ σημαντική και για τα δημόσια έσοδα και για την ανάπτυξη.

Δρόμοι και αυτοκινητόδρομοι μέτριας ποιότητας, ελλείπεις ή πολύ ακριβοί στην χρήση περιορίζουν τις κινήσεις των πολιτών, αποσυνθέτουν την χώρα, κάνουν ακριβότερη ή μη συμφέρουσα κάθε οικονομική επιχειρηματική δραστηριότητα σε σχέση με άλλες ανταγωνιστικές οικονομίες.

Η Ελλάδα είναι από τις ελάχιστες χώρες όπου για να πάει κάποιος στο αεροδρόμιο της πρωτεύουσας πρέπει να πληρώσει διόδια. Λόγω αυξημένου κόστους και κρίσης οι διελεύσεις έχουν μειωθεί δραματικά και η υποδομή υποχρησιμοποιείται. Το ίδιο ισχύει για το σύνολο των διοδίων για την χρήση των αυτοκινητοδρόμων που μειώνει σημαντικά την συνολική ανταγωνιστικότητα της χώρας.

Η απελευθέρωση αυτού του εισοδήματος στην αγορά από τους πολίτες και τις επιχειρήσεις δημιουργεί άμεσα αντίστοιχο παραγωγικό κύκλο εργασιών ο οποίος επιστρέφει στα δημόσια ταμεία τουλάχιστον το 50% του.

Οι επιχειρήσεις θα έχουν φθηνότερο κόστος μεταφοράς για τα προϊόντα και για τους εργαζόμενους σε αυτές, πρόσβαση σε περιοχές της χώρας όπου το κόστος σήμερα καθιστά απαγορευτική την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας, οι τουρίστες θα αντιμετωπίζουν μικρότερα κόστη για να κινηθούν στην Ελλάδα.

Αναστολή κάθε ενέργειας για επιβολή διοδίων στην Εγνατία Οδό, η οποία θα οδηγήσει αναπότρεπτα στην παράκαμψη της χώρας και την ανάπτυξη παράλληλων αξόνων στα βόρεια σύνορά της, στην ανάπτυξη άλλων δρόμων, άλλων λιμανιών και στην απώλεια σημαντικών εσόδων και θέσεων εργασίας για την εθνική οικονομία.

Η επιτάχυνση της οικονομίας, η αύξηση τις κίνησης τουριστών και εμπορευμάτων, η ανάπτυξη της κτηματαγοράς δίπλα στους νέους οικισμούς που συνδέονται με τους αυτοκινητοδρόμους θα οδηγήσει σε σημαντικότερα αντισταθμιστικά έσοδα για το Δημόσιο, περισσότερες επενδύσεις και θέσεις εργασίας στον παραγωγικό ιδιωτικό τομέα.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

29/03/2013 11:32 #2195 από serafim
Απαντήθηκε από serafim στο θέμα Ελεύθερα οδικά δίκτυα
Έξυπνη πρόταση που ενισχύει απευθείας την πλατιά οικονομική δραστηριότητα αντί τις δράσεις λίγων συγκεκριμένων.

Προτείνω μόνο η καταβολή από το κράτος να γίνεται στη βάση των πραγματικών διελεύσεων με τίμημα που θα διαπραγματεύεται το κράτος με τους παραχωρησιούχους.

Σεραφείμ Αθ. Κοτρώτσος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

29/03/2013 13:05 #2196 από EKONSTAS
Απαντήθηκε από EKONSTAS στο θέμα Ελεύθερα οδικά δίκτυα
Τι θυμάμαι από ταξίδια μου για το τι ισχύει σε άλλες χώρες:
Γερμανία: χωρίς διόδια
Ιταλία: στο σημείο εισόδου λαμβάνεις κάρτα και πληρώνεις στο σημείο εξόδου ανάλογα την απόσταση που διήνυσες
Τσεχία: στην είσοδο πληρώνεις κάρτα χρήσης των αυτοκινητόδρομων με ισχύ ενός έτους
Ντουμπάι: ηλεκτρονική πληρωμή αυτόματα με τη διέλευση από σημεία ελέγχου

Με τον κατακερματισμό του άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης σε εργολαβίες φτάνει να πληρώνει κανείς €26 περίπου για διαδρομή 500χλμ και για τα 285 χλμ. μεταξύ Αθήνας και Καλαμάτας, ένας οδηγός Ι.Χ. θα επιβαρυνθεί με €15 περίπου.
Τα κόστη αυτά επικουρούν την άποψη ότι έτσι περιορίζεται η χρήση των αυτοκινητόδρομων από τους πολίτες.

Η πρόταση "Την συντήρηση και λειτουργία των δικτύων θα αναλάβει ο ιδιωτικός τομέας μέσα από διαφανείς διεθνείς διαγωνισμούς" θα έχει αντίκρισμα αν υπάρχουν επαρκείς και αδιάφθορες υπηρεσίες εποπτείας από την πλευρά του δημοσίου ώστε να διασφαλίζεται ότι τηρούνται τα επίπεδα συντήρησης που προβλέπονται από τη σύμβαση. Η εμπειρία από τις σημερινές υπηρεσίες του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ (και νυν Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων) δεν είναι καλές.

Άρα για να λειτουργήσει η πρόταση θέλει και παράλληλες συνθήκες.

Ηλίας Κώνστας
ΠΟ Νότιας Αθήνας
Μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου

Email:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

29/03/2013 13:43 #2203 από nikosarta
Απαντήθηκε από nikosarta στο θέμα Ελεύθερα οδικά δίκτυα
Πιστεύω ότι το θέμα αυτό είναι το πιό καθοριστικό για την ανάπτυξη της χώρας επίσης καθοριστικό για την ασφάλεια των ανθρώπων που ταξιδεύουν στο οδικό δίκτυο της χώρας.Μπορώ να πω ευθαρσώς ότι μόνο για αυτό το θέμα όλοι οι άρχοντες πολιτικοί που πέρασαν από την χώρα μας, τα τελευταία (πλούσια χρόνια) ήταν προδότες, που δεν ολοκλήρωσαν το οδικό δίκτυο της χώρας, που κατασπατάλησαν τόσα δισεκατομμύρια, και από αυτά που μας χάρισαν για ανάπτυξη,και από αυτά που δανειστήκαμε.Είναι ντροπή για όλους, και η οργή μου ξεχειλίζει για το θέμα, γιατί χιλιάδες Έλληνες ταξιδεύουν με τον κίνδυνο να μη ξαναγυρίσουν πίσω σώοι στην οικογένεια τους.Θα ήθελα να ρωτήσω τον ανώτατο άρχοντα αυτής της χώρας, που από τα νιάτα του είχε εξουσία, στην πατρίδα του στα Γιάννενα, πάει μόνο με το αεροπλάνο, δεν πήρε ποτέ το αυτοκίνητο του να πάει να δει το χάλι του.Η Ηγουμενίτσα είναι η δεύτερη μεγάλη πύλη εισόδου και εξόδου για την Ευρώπη, και οι νταλίκες από την Ευρώπη που κατεβαίνουν στην Αθήνα, περνάνε ακόμη μέσα απο τα χωριά, σε ένα άθλιο και επικίνδυνο δίκτυο.ΤΙ ΘΑ ΜΑΣ ΕΛΕΓΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΔΕΝ ΕΙΧΑΜΕ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΦΚΙΑΞΟΥΝΕ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΜΑΣ.Ντροπή σε όλους.Με τα δικά τους κόστοι με 1,5 δισ. η ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ θα ήταν τζάμι.Εχω μεγάλη οργή 400 δισ. χρωστάμε 500 δισ. δεν ξέρω.Με 10 δισ. ακόμη ίσως, να είχαμε ένα άρτιο οδικό δίκτυο ανάπτυξης, ευημερίας και ασφάλειας για όλη την χώρα, όλους τους πολίτες. ΝΤΡΟΠΗ ΤΟΥΣ δεν τό έκαναν ούτε με αυτά που μας χάρισαν ούτε με αυτά που δανείστηκαν για να πληρώνουμε εμείς και τα εγγόνια μας.ΚΑΜΑΡΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ ΑΚΟΜΑ.ΚΑΜΑΡΩΣΤΕ ΤΟΥΣ

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Συντονιστές: serafimggiannoulisgThanos1nnicolaidisolympiosraptisnmavrid
Powered by Kunena Φόρουμ