- Δημοσιεύσεις: 186
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 37
Ο ελλαδικός χώρος, στο σταυροδρόμι Ευρώπης και Ανατολής, ευρασιατικού βορρά και Μεσόγειας θάλασσας, Μέσης Ανατολής και Αφρικής, πέρασε περιόδους ευμάρειας και πλούτου όταν αξιοποίησε το στρατηγικό του πλεονέκτημα.
Όσες φορές στη διάρκεια της ιστορίας του κατέστη κέντρο εμπορίου, διακίνησης, αγαθών, ιδεών και ανθρώπων ανάμεσα στις τρεις ηπείρους. Από τις αρχαίες ελληνικές πόλεις - λιμάνια, τους ρωμαϊκούς και βυζαντινούς δρόμους που διέσχιζαν το κατακερματισμένο τοπίο και τις θάλασσες της χερσονήσου, από τα Ζαγόρια και τα κεφαλοχώρια της Μακεδονίας, ως τα ναυτικά κέντρα του Γαλαξιδίου, των Σπετσών και της Χίου, από την Σύρο και τα άλλα Κυκλαδονήσια που ένωναν εμπορικά τις δύο ακτές του Αρχιπελάγους, ως την Κρήτη και την επτανήσια γέφυρα προς τη δύση. Βρίσκοντας πάντα στήριξη και έμπνευση στις παλιές μητροπόλεις του ελληνισμού όπως η Σμύρνη και η Αλεξάνδρεια. Σε όλους τους τόπους και τις εποχές που ο ελληνισμός άνθισε ταυτόχρονα με το εμπόριο, την βιομηχανία, την αγροτική παραγωγή, τις τράπεζες, την ναυτιλία, τον πολιτισμό του.
Η Ιστορία είναι γεμάτη από δυναμικές στιγμές ευμάρειας και δημιουργίας των Ελλήνων όταν αφέθηκαν να δημιουργήσουν σε σταθερό περιβάλλον, σε ανοιχτά σύνορα. Ελεύθεροι να αποδείξουν ότι είναι καλύτεροι, ικανότεροι, παραγωγικότεροι, επινοητικότεροι και εν τέλει πιο δημιουργικοί.
Το παρελθόν αυτό αντανακλάται στο μέλλον. Ο ελληνισμός παρήκμασε οικονομικά όποτε απομονώθηκε, όταν εγκλείστηκε στον εαυτό του, όταν το δαιμόνιο των Ελλήνων αιχμαλωτίστηκε από νοοτροπίες οπισθοδρομικές, από συντεχνίες, από εθνικούς εργολάβους και οικογενειοκρατία, από ανάξιες πολιτικές ηγεσίες.
Ο ελληνισμός των ανοιχτών οριζόντων, των εμπορικών δρόμων, θαλάσσιων και στεριανών, υπήρξε και παραμένει ο δημιουργικός δρόμος για την ισχύ και την ευμάρεια.
Από αυτή την απλή διαπίστωση προκύπτει και το όραμα της Δημιουργίας:
i. Προκειμένου να καταστεί εκ νέου η χώρα πλούσια και ισχυρή πρέπει να στοχεύσει στην ανάδειξη του ρόλου της ως περιφερειακό κέντρο εμπορίου και παραγωγής προϊόντων, υπηρεσιών, και ιδεών. Να μετατραπεί σε ασφαλές σίγουρο και οικονομικό εμπορικό πέρασμα, σε χώρο συνάντησης ανθρώπων και ιδεών, σε κόμβο έρευνας και καινοτομίας.
Να τοποθετηθεί μεταξύ των αναπτυσσόμενων οικονομιών της Ασίας και της Αφρικής από την μια και της Ευρώπης στην οποία η χώρα ανήκει από την άλλη. Η Ελλάδα έχει σήμερα μια μοναδική ευκαιρία να καλύψει ένα σημαντικότατο γεωπολιτικό αλλά και τεχνικό-πολιτισμικό κενό.
ii. Τα ανοιχτά σύνορα με τις μεγάλες αγορές της Ευρώπης σε συνδυασμό με την γεωγραφική θέση της χώρας και η ικανότητα της να παίξει τον ρόλο πολιτισμικής γέφυρας είναι το κύριο μεγάλο της πλεονέκτημα. Το δαιμόνιο των Ελλήνων, η δυνατότητά τους να αναζητούν δρόμους και δυνατότητες, να αναγνωρίζουν την ευκαιρία και να επικοινωνούν αποδοτικά οπουδήποτε στον κόσμο είναι το κλειδί της ανάπτυξης της χώρας.
iii. Η γεωγραφική και πολιτισμική θέση της χώρας μπορεί να την μετατρέψει σε σημείο συνάντησης τριών ηπείρων και πολλών πολιτισμών. Οι θαλάσσιοι δρόμοι και η προσέλκυση της ναυτιλιακής δραστηριότητας στη χώρα μπορεί να την μετατρέψει στην Ελλάδα όλων των Θαλασσών.
iv. Η Ελλάδα οφείλει και μπορεί να ανταγωνιστεί επάξια τις πλούσιες και ανεπτυγμένες κοινωνίες και οικονομίες και όχι τις φτωχότερες και λιγότερο παραγωγικές.
v. Το παλιό όραμα των αρχών του 20ου αιώνα, της Ελλάδας των δυο ηπείρων και των πέντε θαλασσών είχε ένα Μεγαλοϊδεατικό υπόβαθρο ενός ενιαίου κράτους όπου ακόμα ζούσαν Έλληνες. Και η κατάληξη ήταν τραγική. Σήμερα, στον 21ο αιώνα, δεν το έχουμε πια. Το σύγχρονο ειρηνικό όραμα μπορεί και πρέπει να είναι εκείνο ενός δραστήριου και δημιουργικού ελληνισμού, με την Ελλάδα γέφυρα της Ευρώπης με δυο ηπείρους, την ευρωπαϊκή Ελλάδα επίκεντρο της ανατολικής Μεσογείου, παρούσα σε όλες τις θάλασσες της γης, και την ελληνική πολιτεία αρωγό και υποστηρικτή των προσπαθειών των απανταχού Ελλήνων.
Χωρίς όμως πλέον πολέμους και συγκρούσεις αλλά με την δύναμη της διεθνούς συνεργασίας και της Δημιουργίας.
Μετά από αυτή την σύντομη ιστορική διασύνδεση, ας περάσουμε στους τομείς των συγκεκριμένων μεταρρυθμιστικών Δράσεων.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.