Η παιδεία θυσιάζεται στο βωμό της αβάσταχτης ελαφρότητας και της βραχύβιας αριθμητικής της κυβέρνησης.
Επειδή τόσον καιρό έπαιζαν κρυφτό, χωρίς να ψάξουν να βρουν ποιοι πραγματικά χρειάζονται στην Παιδεία και ποιοι είναι άσκοπο ή και επικίνδυνο να βρίσκονται σε σχολεία, οι «αρμόδιοι» πήραν τη χατζάρα και κόβουν ολόκληρες ειδικότητες: γραφιστική, μηχανολογία, ηλεκτρολογία... Και τι θα διδάσκουν στα τεχνικά Λύκεια; Μπαλέτο; Καταργούνται ειδικότητες και θεματικοί τομείς χωρίς νωρίτερα να έχουν μελετηθεί και αναμορφωθεί τα προγράμματα σπουδών από το παιδαγωγικό ινστιτούτο, ούτε βέβαια να έχει κανείς μεριμνήσει για τους μαθητές που βρίσκονται στη μέση των σπουδών τους σε καταργούμενους τομείς!
Αυτή η τόσο τσαπατσούλικη απόφαση είναι η χαριστική βολή προς την τεχνική εκπαίδευση. Θέλουμε κι άλλους ανειδίκευτους αποφοίτους Γενικού Λυκείου; Προφανώς κανείς στην κυβέρνηση δεν διανοήθηκε ότι η τεχνική εκπαίδευση θα μπορούσε να γίνει αναπτυξιακός πυλώνας. Τι άλλη επινόηση θα ακολουθήσει άραγε για να κλείσει το θέμα ως το Σεπτέμβρη; Ποιες άσχετες μεταξύ τους κατευθύνσεις σπουδών θα βαπτιστούν ισοδύναμες;
Καταργείται η προϋπάρχουσα κινητικότητα των αποσπάσεων χωρίς να έχει ληφθεί καμία μέριμνα για το πώς θα καλυφθούν τα αναρίθμητα λειτουργικά κενά τον Σεπτέμβριο. Θα ενεργοποιηθούν υποχρεωτικές 5/ετείς μεταθέσεις; Πώς αυτό θα καλύψει τις πρόσκαιρες ανάγκες από νόμιμες βραχυχρόνιες άδειες; Όταν οι αδειούχοι επιστρέφουν τι θα γίνονται αυτοί και οι αντικαταστάτες τους; Άλλο πράγμα είναι η απόσπαση του κομματικού εκλεκτού στο γραφείο του Υπουργού και άλλο η απόσπαση ως εργαλείο συμπλήρωσης λειτουργικών κενών. Επειδή δεν μπορούν να ελέγξουν τις χαριστικές αποσπάσεις, τις καταργούν όλες!
Τι έκανε έναν χρόνο τώρα το Υπουργείο Παιδείας; Περίμενε στο «και πέντε» για να πάρει αυτές τις κωμικοτραγικές αποφάσεις! Πότε κατέθεσε δεδομένα (μελέτη επιπτώσεων και επίτευξης συγκεκριμένων εκπαιδευτικών στόχων) και σχέδιο για το σχολείο; Από πού προκύπτει οποιοδήποτε όφελος από τα μέτρα που δρομολογεί; Μήπως το ενδιαφέρον της κυβέρνησης περιορίζεται στο να κοροϊδέψει μια ακόμα φορά τους «κουτόφραγκους» και να προσφέρει ένα ακριβό δώρο στα ιδιωτικά ΙΕΚ; Πώς τα παιδιά των οικογενειών χαμηλού εισοδήματος θα μάθουν μια τεχνική δεξιότητα; Θέλουμε η γενιά του 60% να φθάσει στο 80% (ανεργία);
Γιατί δεν αγγίζουν τους δεκάδες άχρηστους κρατικούς οργανισμούς, στων οποίων την ίδρυση έδωσε ρεσιτάλ η κυβέρνηση Καραμανλή Β’; Γιατί δεν ακούμπησαν τους ΟΤΑ όπου προσλαμβάνεσαι ως εργάτης καθαριότητας και αφάνταστα σύντομα γίνεσαι ό,τι θέλεις (βλέπε Μπαλασόπουλος), αρκεί να έχεις «το μέσον»;
Η «Δημιουργία, ξανά!» επιμένει στο ότι τα οριζόντια μέτρα θα διαλύσουν τον ήδη αποσαθρωμένο Δημόσιο Τομέα και θα δώσουν τη χαριστική βολή στην βαριά τραυματισμένη μας Παιδεία. Ο Δημόσιος Τομέας χρειάζεται χειρουργείο, επειγόντως. Καμμία όμως επέμβαση δεν γίνεται με τον μπαλτά. Οι έννοιες σχέδιο, μελέτη κόστους/οφέλους, προγραμματισμός, λογοδοσία είναι εντελώς άγνωστες για τους μαθητευόμενους μάγους της κυβέρνησης.