Σε ένα παγκόσμιο περιβάλλον συνεχών γεωπολιτικών ανακατατάξεων, στοχεύουμε σε μία ενεργή Εξωτερική Πολιτική (ΕΠ) που θα διασφαλίζει τα εθνικά συμφέροντα και θα υποστηρίζει τους στόχους μας. Θέλουμε την Ελλάδα ικανή να προβλέπει τις διεθνείς εξελίξεις και να παίρνει έγκαιρα θέση σαν ένας έμπειρος παίκτης στη διεθνή σκακιέρα. Το οξύμωρο είναι ότι ενώ διαθέτουμε και οξυδερκείς και έμπειρους διπλωμάτες, η παθητικότητα, οι κακές επιλογές, και οι μικροπολιτικοί υπολογισμοί των Κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ έχουν κάνει την Ελλάδα ουραγό της διεθνούς διπλωματίας. Σε μία συγκυρία όπου η οικονομική κρίση βαθαίνει και η αξιοπιστία μας έχει φθάσει στο χαμηλότερο επίπεδο, στην ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ, ΞΑΝΑ θα εργασθούμε για την αποκατάσταση του διεθνούς κύρους και του περιφερειακού μας ρόλου.
ΝΑΤΟ – ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Η συμμετοχή της Ελλάδος στο ΝΑΤΟ και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι οποίοι είναι οι βασικοί πυλώνες της ευρωατλαντικής αρχιτεκτονικής ασφαλείας, είναι γεωπολιτικό δεδομένο. Στόχος μας είναι η μεγιστοποίηση όλων των ωφελημάτων που προκύπτουν από την συμμετοχή μας και ιδιαίτερα η διασφάλιση των εθνικών μας συμφερόντων. Η εθνική μας όμως αυτοτέλεια επιβάλει επίσης την διεύρυνση των σχέσεων με αναδυόμενες χώρες όπως η Κίνα, η Ινδία και κυρίως η Ρωσία η οποία έχει στην περιοχή στρατηγικό ρόλο και σε πολλές περιπτώσεις συγκλίνοντα συμφέροντα. Τα εθνικά συμφέροντα υπαγορεύουν τις στρατηγικές συμπράξεις και τις συμμαχίες με βάση πάντοτε το Διεθνές Δίκαιο. Θεωρούμε τις σχέσεις με τις ΗΠΑ, οι οποίες πάντοτε έχουν ειδικό βάρος στην περιφέρεια μας, ως στρατηγικής σημασίας αλλά ισοβαρείς. Οφείλουμε σε κάθε περίπτωση να αποδεικνύουμε ότι τα συμφέροντα τους μπορούν να ταυτισθούν με τα δικά μας.
ΤΟΥΡΚΙΑ
Υποστηρίζουμε σχέσεις καλής γειτονίας και εμπέδωση κλίματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης με την Τουρκία. Υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης στο οικονομικό, πολιτιστικό πολιτικό πεδίο αλλά και στις κοινωνίες των πολιτών. Δεν διαπραγματευόμαστε όμως οτιδήποτε αφορά στην εθνική μας κυριαρχία, καθόσον αυτή κατοχυρώνεται με διεθνείς συνθήκες και το Διεθνές Δίκαιο ενώ και οι συντονιστικές και διοικητικές αρμοδιότητες (έλεγχος του FIR Αθηνών, αρμοδιότητα έρευνας και διάσωσης κλπ) που έχουν ανατεθεί στη χώρα μας από τους διεθνείς οργανισμούς πρέπει να είναι απόλυτα σεβαστές. Παραχώρηση κυριαρχικών δικαιωμάτων είναι αδιανόητη και εκφράζουμε την αποφασιστικότητα του Ελληνισμού να τα υπερασπιστεί. Προωθούμε με ψυχραιμία και αποφασιστικότητα φιλειρηνική πολιτική χωρίς φοβικά σύνδρομα, και ταυτόχρονα εξασφαλίζουμε αξιόπιστη αποτρεπτική ικανότητα. Οι Ελληνικές υποχωρήσεις ωφελούν μόνο την Τουρκία (που διατηρεί ακόμα την απειλή πολέμου «casus belli» σε ότι αφορά στο νόμιμο δικαίωμα της χώρας μας να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα σε 12 ναυτικά μίλια), διεκδικώντας, όσα «δικαιολογεί η δύναμη της» και όσα «επιτρέπει η αδυναμία μας» αγνοώντας παντελώς το Διεθνές Δίκαιο.
ΑΟΖ
Τασσόμαστε υπέρ της άμεσης ανακήρυξης Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ), και υποστηρίζουμε την προώθηση διαδικασιών για την οριοθέτηση της με τις συνορεύουσες χώρες, μεταξύ των οποίων και η Τουρκία σύμφωνα με τις προβλέψεις του Δικαίου των Θαλασσών.
Η Ελλάδα ακόμα και μέσα από την περιδίνηση στην οποία βρίσκεται λόγω της οικονομικής της κατάστασης έχει ειδικό βάρος στην γεωγραφική περιοχή των Βαλκανίων. Υποστηρίζουμε την Ευρωπαϊκή ολοκλήρωση των χωρών που δεν έχουν ενταχθεί, καθώς αποτελεί μία αξιόπιστη στρατηγική για τη σταθερότητα, την ασφάλεια και την επίλυση των προβλημάτων της περιοχής σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές πρακτικές. Στην κατεύθυνση αυτή, η συνεργασία της Ελλάδας τόσο με τη Βουλγαρία όσο και με τη Ρουμανία χώρες σύμμαχοι στο ΝΑΤΟ και εταίροι στην ΕΕ, είναι απολύτως απαραίτητη και θα πρέπει να εξελιχθεί σε μια οργανωμένη θεσμικά διαβαλκανική συνεργασία .
Η γεωστρατηγική αξία της Ελλάδος στην ανατολική λεκάνη της Μεσογείου και η εγγύτητα προς τις πλουτοπαραγωγικές ενεργειακές πηγές της Μέσης Ανατολής επιβάλλει ακόμα πιο ενεργή εξωτερική πολιτική στην περιοχή και κατοχυρώνει επιπροσθέτως τα εθνικά της συμφέροντα. Εκτιμούμε ότι η στρατηγική συνεργασία με το Ισραήλ είναι μία ορθή γεωπολιτική επιλογή και θα πρέπει να ενισχυθεί περισσότερο με πρακτικά αποτελέσματα όπως οριοθέτηση των ΑΟΖ. Υποστηρίζουμε ότι η λύση του Μεσανατολικού ζητήματος θα πρέπει να περιλαμβάνει «ένα ανεξάρτητο, ενιαίο και δημοκρατικό Παλαιστινιακό Κράτος» που θα συνυπάρχει ειρηνικά με το Ισραήλ, εντός διεθνώς αναγνωρισμένων συνόρων.
Ως χώρα με πλούσια ιστορική κληρονομιά θα προωθήσουμε την πολιτιστική διπλωματία. Παρά τα οικονομικά προβλήματα της χώρας μας θα ενισχύσουμε (και μέσω χορηγιών ιδιωτών) Πανεπιστήμια και Ινστιτούτα που ασχολούνται με την ελληνική ιστορία και τις τέχνες. Επειδή ο Απόδημος Ελληνισμός είναι μια δυναμική συνιστώσα, αποδίδουμε ιδιαίτερη σημασία στην θεσμοθετημένη οργάνωση των Ελληνικών Κοινοτήτων της Διασποράς ώστε να υπάρχει συνεχής και αποτελεσματική επικοινωνία με την μητροπολιτική Ελλάδα, να αποτελούν πυρήνα του ελληνικού πολιτισμού και διάδοσης –υποστήριξης των εθνικών μας δικαίων και φυσικά ένα μέσο διασύνδεσης της Ελλάδος με τις χώρες όπου δραστηριοποιούνται και ζουν.
Στο Υπουργείο Εξωτερικών αξιοποιούμε το εξαιρετικό επαγγελματικό δυναμικό που διαθέτει, το οποίο κομματικοί σύμβουλοι και αμφιβόλου επάρκειας «εμπειρογνώμονες», ιδιαίτερα την τελευταία διετία, «έβαλαν στο ψυγείο» με αποτέλεσμα να ασκούν δημόσιες σχέσεις και όχι εθνική πολιτική. Θέλουμε διορατικούς αφοσιωμένους διπλωμάτες καριέρας και όχι πρωθυπουργικούς φίλους.
Προτείνουμε την συγκρότηση συντονιστικού οργάνου, του Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας κατά το πρότυπο πολλών σοβαρών κρατών που θα διαθέτει μηχανισμό Διαχείρισης Κρίσεων.
ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΟΠΙΑΝΟ ΖΗΤΗΜΑ
Η Δημιουργία Ξανά! θεωρεί ότι η «συμφωνία» με τα Σκόπια είναι μια μελανή σελίδα στην ιστορία μας, μια ντροπιαστική ήττα με μακροχρόνιες επιπτώσεις. Ένα σλαβικό κρατίδιο, με ζωή μόλις 27 ετών, διεκδίκησε και κατάφερε να υπεξαιρέσει ελληνική ιστορία 2.500 ετών, λόγω της δικής μας αδιαφορίας και ανικανότητας.
ΣΚΛΗΡΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ
Η πλειοψηφία των συμπολιτών μας, ψήφισε χωρίς να μελετήσει σωστά
Δυστυχώς, στην πιο δύσκολη στιγμή της Ιστορίας μας, όχι μόνο για το Σκοπιανό, για όλα τα θέματα, στο τιμόνι της χώρας ψηφίστηκαν οι πλέον ακατάλληλοι.
Στον διεθνή «στίβο», ένα κράτος είναι ισχυρό όταν έχει οικονομική δύναμη
Δυστυχώς, όταν μια χώρα είναι με το χέρι απλωμένο στα οικονομικά θέματα, θα είναι και «με την πλάτη στον τοίχο» στα εθνικά.
Η διπλωματία αποδίδει μόνο όταν γίνεται με συνέπεια και συνέχεια ετών
Για να αποδώσει η διπλωματία, πρέπει να «οργώνει» και «καλλιεργεί» το διεθνές πεδίο επί σειρά ετών, με πανεθνικούς στόχους και σε συνδυασμό με μια σταθερή εξωτερική πολιτική που θα ακολουθείται από όλες τις κυβερνήσεις.
Ο μόνος διεθνής νόμος που τελικά υπερισχύει, είναι το δίκαιο του ισχυροτέρου
Στις διακρατικές συμφωνίες δεν μπαίνουν ρήτρες δέσμευσης, αλλά ακόμη κι αν μπουν, συνήθως δεν έχουν καμμία ισχύ. Διότι δεν υπάρχει ένα διεθνές όργανο ώστε να επιβάλλει την συμφωνία, εάν το ένα κράτος δεν την τηρήσει. Οι μόνες «ποινές» που μπορούν να επιβληθούν από ένα κράτος ή μια ένωση κρατών, είναι οικονομικού (ή στρατιωτικού) χαρακτήρα, τις οποίες μόνο ένα ισχυρό κράτος μπορεί να επιβάλλει.
Δεκατίες αδιαφορίας και ανικανότητας οδηγούν σε ήττα την Ελλάδα
Η ευθύνη δεν είναι μόνο του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. (ο οποίος βεβαίως έβαλε την «ταφόπλακα»). Όλο το πολιτικό σύστημα επί δεκαετίες αναλώθηκε σε λεονταρισμούς εσωτερικής κατανάλωσης, υπονόμευσε το κύρος μας και οδήγησε αρκετά κράτη στη σιωπηρή αναγνώριση της γείτονος ως «Μακεδονία», δίνοντας έτσι επιχειρήματα στους οπαδούς του «έντιμου συμβιβασμού», ο οποίος αποδεικνύεται και άτιμος, και ιταμός!
Η Ελλάδα αυτοπαγιδεύτηκε στο ανέφικτο «erga omnes»
Η μία ονομασία έναντι όλων, που ήταν πάγια επιδίωξη της ελληνικής διπλωματίας, αυτοπαγίδεψε την Ελλάδα, διότι είναι αδύνατον ένα κράτος να καταργήσει δημοκρατικά ένα όνομα στο οποίο 3 γενιές έχουν βασίσει το εθνικό τους αφήγημα.
Μια ονομασία με τον όρο «Μακεδονία» θα έχει τεράστιες επιπτώσεις
Από την άλλη πλευρά, είναι αδύνατον να αποδεχθεί η Ελλάδα οποιοδήποτε όνομα που εμπεριέχει τον όρο Μακεδονία ή παράγωγά του διότι έτσι συναινεί στην παραχάραξη της Ιστορίας, υποβαθμίζει τη Μακεδονία σε ρόλο… κατεχόμενης χώρας και ανοίγει καινούργιες ευκαιρίες διεκδικήσεων, τόσο από τους Σκοπιανούς, όσο και από την Αλβανία και την Τουρκία (ήδη έχουμε δει τέτοιες ενδείξεις και από την Αλβανία).
Η ΛΥΣΗ: ΔΙΠΛΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑ
Ένα όνομα εσωτερικό και ένα για διεθνή χρήση που ΔΕΝ θα σχετίζεται με τη Μακεδονία
Οι πολίτες του κρατιδίου μπορούν να αυτονομάζονται όπως θέλουν, ίσως και να κυκλοφορούν με αρχαίες πανοπλίες κρατώντας μια ...Σάρισα (άλλωστε μόνο με πόλεμο θα μπορούσε κάποιος να τους υποχρεώσει σε κάτι διαφορετικό, και πόλεμο δεν θέλουμε). Όμως, ολόκληρος ο υπόλοιπος κόσμος, η Ελλάδα και οι διεθνείς οργανισμοί θα τους αποκαλούν με ένα άλλο όνομα, που ΔΕΝ θα σχετίζεται με τη Μακεδονία και φυσικά θα υπερισχύει του εσωτερικού ονόματος. Ας διαλέξουν οι ίδιοι: Σκόπια, Νέα Γιουγκοσλαβία, Νότια Σερβία, Νοτιοσλαβία, Παιονία...
Ποιά είναι τα οφέλη της διπλής ονομασίας;
Η διπλή ονομασία έχει τις λιγότερες δυνατές «παρενέργειες» για την Ελλάδα και είναι πιο εύκολο να γίνει αποδεκτή και από τις δύο πλευρές. Άλλωστε κι η Ελλάδα πολλαπλή ονομασία έχει («Greece» και «Hellenic Republic») και η Φιλανδία το ίδιο («Finland» τους αποκαλεί ο κόσμος, «Suomi» αποκαλούν οι ίδιοι την χώρα τους). Δεκάδες κράτη στην Ευρώπη και στον κόσμο έχουν άλλο όνομα για εσωτερική χρήση και άλλο για εξωτερική.
Ποιός είναι ο «μοχλός πίεσης» που διαθέτει η Ελλάδα;
Τα Σκόπια έχουν το πρόβλημα του ονόματος και όχι εμείς! Αυτοί θέλουν να ενταχθούν στην Ε.Ε. και στο Ν.Α.Τ.Ο. και πρέπει να υποχωρήσουν καθώς ο χρόνος αυτούς πιέζει. Έτσι, ώσπου να πετύχουμε την διπλή ονομασία, η Ελλάδα θα ασκεί βέτο μονίμως στην είσοδο των Σκοπίων στην Ε.Ε. Άλλωστε δεν χρειάζεται να βιαζόμαστε, ενώ οι πολίτες της γείτονος θα πρέπει και να αποδείξουν τις καλές προθέσεις τους σε βάθος χρόνου.
Σημείωση: δυστυχώς εάν ψηφιστεί η Συμφωνία των Πρεσπών από την Βουλή, σύμφωνα με το άρθρο 2 §4β ii), η Ελλάδα θα «κυρώσει το Πρωτόκολλο Ένταξης του Δεύτερου Μέρους στο ΝΑΤΟ». Άρα ο μοχλός πίεσης μέσω του βέτο στην ένταξη των Σκοπίων στο Ν.Α.Τ.Ο. πρακτικά θα έχει χαθεί.
Πόσο εύκολη είναι η λύση της διπλής ονομασίας;
Προφανώς δεν είναι εύκολος στόχος, ειδικά όταν η Ελληνική Διπλωματία αδιαφορούσε επί 70 χρόνια. Είναι όμως ο μόνος εφικτός και εθνικά αποδεκτός. Έχουμε καθήκον απέναντι στην ιστορία, στην εθνική μας αξιοπρέπεια και στις επόμενες γενιές, να πείσουμε τον υπόλοιπο κόσμο και τους διεθνείς οργανισμούς για την απάτη και να τους οδηγήσουμε στο να αναγνωρίσουν τα Σκόπια με ένα όνομα που δεν παραχαράσσει την ιστορία.
Πώς θα επιλέξουμε την κυβέρνηση που θα προχωρήσει στη λύση;
Σίγουρα οι θιασώτες του «προλεταριακού διεθνισμού», για τους οποίους τα έθνη είναι εμπόδια στην επικράτηση της «επανάστασης του προλεταριάτου», δεν ενδιαφέρονται για την Ελλάδα. Ούτε μπορούμε να εμπιστευτούμε τους κάθε λογής πατριδοκάπηλους και λαϊκιστές οι οποίοι θα οδηγήσουν τη χώρα σε μια ακόμη καταστροφή. Αλλά δυστυχώς και η Ν.Δ. είχε αποδεχθεί από το 1995 όνομα με τη λέξη «Μακεδονία» και γεωγραφικό προσδιορισμό...
Χρειαζόμαστε εργώδη διπλωματία, εθνικό στόχο που θα υπηρετείται με συνέπεια από όλες τις κυβερνήσεις, αξιοποίηση των αποδήμων, lobbying και πολιτικό marketing και στις 5 ηπείρους, διείσδυση σε «think tanks» και στην ακαδημαϊκή κοινότητα και βεβαίως, χρήματα.
Ας σκεφτούμε λοιπόν προσεκτικά, όλα τα παραπάνω, ΟΤΑΝ ΒΡΕΘΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΑΛΠΗ!
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Δελτία τύπου της Δημιουργίας Ξανά! σχετικά με το θέμα της Συμφωνίας των Πρεσπών:
https://www.dimiourgiaxana.gr/γραφειο-τυπου/δελτια-τυπου/2374-φουλ-επιθεση-στη-συμφωνια-των-πρεσπων
https://www.dimiourgiaxana.gr/γραφειο-τυπου/δελτια-τυπου/2349-ένας-άτιμος-και-ιταμός-συμβιβασμός
Συνεντεύξεις και άρθρα του προέδρου της Δημιουργίας Ξανά! Θάνου Τζήμερου για το Σκοπιανό ζήτημα γενικότερα:
https://www.facebook.com/dimiourgiaxana/posts/1588924494510808
https://www.facebook.com/dimiourgiaxana/posts/1611880445548546
https://www.facebook.com/dimiourgiaxana/posts/1594315913971666
https://www.facebook.com/dimiourgiaxana/posts/1588924494510808
https://www.thepresident.gr/2018/06/12/η-φενάκη-του-erga-omnes