nea-katastasi-tis-ulis-anakalupsan-ellines-kai-slobenoi-epistimonesΈλληνες και Σλοβένοι επιστήμονες ανακάλυψαν μια νέα κατάσταση της ύλης, ανακοίνωσε το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ). Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η ερευνητική εργασία τους μπορεί να έχει μελλοντικές πρακτικές εφαρμογές σε υλικά που χρησιμοποιούνται σε σύγχρονες ηλεκτρονικές συσκευές.

Οι ερευνητικές ομάδες, από το Ινστιτούτο Ηλεκτρονικής Δομής και Λέιζερ του ΙΤΕ στην Κρήτη και το Ινστιτούτο Jozef Stefan στη Λιουμπλιάνα της Σλοβενίας, με επικεφαλής τον Σλοβένο Α. Ζόρκο, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature Communications». Από ελληνικής πλευράς συμμετείχαν ο Ο. Αδαμόπουλος και ο Αλ. Λάππας.

Οι Έλληνες και οι Σλοβένοι ερευνητές ανακάλυψαν μία νέα ανομοιογενή κατάσταση της ύλης, η οποία παρατηρήθηκε σε συγκεκριμένα μαγνητικά συστήματα έντονων αντισιδηρομαγνητικών αλληλεπιδράσεων. Οι επιστήμονες συνέθεσαν στο εργαστήριο πολυκρυσταλλικές κόνεις τέτοιων συστημάτων, με χημικές μεθόδους υπό ελεγχόμενες συνθήκες. Η μελέτη με την ακτινοβολία ακτίνων-Χ συγχρότρου κατέδειξε την ανομοιογένεια της δομής, ενώ ταυτόχρονα αποκαλύφθηκε η ηλεκτρονική πολυπλοκότητα του συστήματος. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του ΙΤΕ, η ανομοιογένεια φάσεων των χημικά ομογενών ηλεκτρονικών συστημάτων είναι μία καθοριστική παράμετρος, που μπορεί να οδηγήσει σε ελεγχόμενες λειτουργικές ιδιότητες των υλικών, όπως είναι η υπεραγωγιμότητα υψηλής θερμοκρασίας χαλκούχων οξειδίων του χημικού στοιχείου τεχνητίου και η γιγαντιαία μαγνητοαντίσταση μαγγανιούχων οξειδίων.

Η πηγή της πρωτότυπης εργασίας είναι εδώ.

Πηγή: naftemporiki.gr